مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 15:502021-06-13سياسي

2 تله خطرناک در کمین زوج ها


طرحواره ها یا تله های زندگی، باورهای عمیق و آمیخته به هیجان درباره خودمان، دیگران و جهان هستند که در سال های اولیه زندگی به وجود می آیند و همیشه هستند.

- طرحواره ها یا تله های زندگی، باورهای عمیق و آمیخته به هیجان درباره خودمان، دیگران و جهان هستند که در سال های اولیه زندگی به وجود می آیند و همیشه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: تله های زندگی تکرار مداوم دردها، رنج ها، افکار و احساسات ما در کودکی هستند یعنی ما به شکل بی اختیار همان الگویی را که در دوران کودکی تجربه کرده ایم در سراسر عمر خود به ویژه در زندگی مشترک تکرار می کنیم.

به طور مثال اگر والدین بی محبت و طردکننده ای داشته ایم، به شکل ناخودآگاه جوری با دیگران رفتار می کنیم که ما را مورد بی مهری قرار دهند و طرد کنند، یا اصلا عاشق کسانی می شویم و با کسانی ازدواج می کنیم که طردکننده و بی محبت هستند تا همان الگوی دوران کودکی مان را دوباره تجربه کنیم و به این نتیجه برسیم که من دوست داشتنی نیستم ! روان شناسان تاکنون هجده نوع طرحواره را شناسایی کرده اند، داستان این هفته و تحلیل روان شناسانه آن راجع به 2 مورد از این تله های رایج در زندگی های زن وشوهری امروزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 تله خطرناک در کمین زوج ها

2 تله خطرناک در کمین زوج ها