مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 13:402021-06-13سياسي

پزشکی قانونی مجموعه کارشناسی مورد اعتماد دستگاه قضاست


سازمان پزشکی قانونی مجموعه کارشناسی مورد اعتماد دستگاه قضایی است که باید متناسب با جدیدترین متد روز دنیا و علمی ترین شواهد در پرونده ها اظهار نظر کند.

- ، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در جلسه شورای مدیران سازمان با حضور رییس، معاونان و مدیران کل ستادی و استانی این سازمان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با اشاره به ماده 91 قانون مجازات اسلامی و اهمیت آن به ویژه در مباحث حدود و قصاص افزود: در پرونده های مطرح شده در معاونت قضایی به ویژه در موضوعات حدود و قصاص بحث ماده 91 قانون مجازات اسلامی و ابهامات خاصی در این زمینه وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی با تأکید بر اینکه نظر پزشکی قانونی در پرونده های مربوط به قصاص و رشد و کمال عقلی متهم بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در چنین پرونده هایی پزشکی قانونی در تعیین رشد عقلی و قدرت تمییز دادن فرد مجرم نقش بسیار مهمی دارد و برای قاضی مهم است که بداند پزشکی قانونی بر اساس چه شاخص هایی رشد عقلی فرد را تأیید کرده که در این راستا برگزاری جلسات مشترک و تعامل بیشتر مجموعه پزشکی قانونی و قضات به تحقق این امر کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با تأکید مجدد بر لزوم رفع برخی شبهات موجود در ماده 91 قانون مجازات اسلامی در خصوص رشد و کمال عقلی خواستار برگزاری کارگروه ها و جلسات عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی قانونی مجموعه کارشناسی مورد اعتماد دستگاه قضاست

پزشکی قانونی مجموعه کارشناسی مورد اعتماد دستگاه قضاست