مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 11:452021-06-13بين الملل

اتحادیه اروپا از اقدامات اخیر باکو و ایروان استقبال کرد


«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اقدام باکو در آزادی 15 نظامی ارمنستان و اقدام ایروان در تحویل نقشه مناطق مین گذاری شده به جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی تسهیل کرد و به آزادی 15 فرد بازداشت شده ارمنستانی توسط (جمهوری) آذربایجان و تحویل نقشه های مناطق مین گذاری شده منجر گردید .

بورل ادامه داد: اینها اقدامات مهم انسان دوستانه و اعتمادساز باکو و ایروان هستند که امیدواریم راه را برای همکاری بیشتر بین دو طرف باز کند و در نهایت به آزادی همه بازداشت شدگان ارمنستانی و همچنین تحویل همه نقشه های مناطق مین گذاری شده به منظور اجتناب از گرفتن تلفات انسانی بیشتر بیانجامد .

وی اعلام کرد که اتحادیه اروپا و دیگر بازیگران بین المللی به طور فعال باکو و ایروان را برای حرکت به سمت انجام اقدامات مثبت در روابط دو طرف و همکاری بیشتر بین طرفین تشویق کرده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به ترویج یک راهکار پایدار و جامع برای حل منازعه (بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان) ادامه خواهیم داد .

بیانیه جوزپ بورل درباره تحولات اخیر در روابط باکو و ایروان در شرایطی انجام شده که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه شب (دیشب) اعلام کرد که در ازای نقشه ای که محل مین های کار گذاشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا از اقدامات اخیر باکو و ایروان استقبال کرد

اتحادیه اروپا از اقدامات اخیر باکو و ایروان استقبال کرد