مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 11:002021-06-13بين الملل

خداحافظی نمادین رهبران ناتو با افغانستان


جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و همتایانش در ائتلاف ناتو فردا دوشنبه در آخرین اجلاسشان پیش از آنکه آمریکا به طولانی ترین جنگ ابدی خود در افغانستان پایان دهد و ارتش آمریکا نیروهایش را از آنجا خارج کند، - جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و همتایانش در ائتلاف ناتو فردا دوشنبه در آخرین اجلاسشان پیش از آنکه آمریکا به طولانی ترین "جنگ ابدی" خود در افغانستان پایان دهد و ارتش آمریکا نیروهایش را از آنجا خارج کند، یک خداحافظی نمادین با این کشور خواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نشست باعث احیای پرسشها درخصوص این که آیا بلندپروازانه ترین عملیات ناتو ارزشش را داشته، خواهد شد.

این تلاش 18 ساله بر اساس آمارهای دانشگاه براون، تنها برای آمریکا 2.

26 تریلیون دلار هزینه مالی و 2442 نفر تلفات جانی در میان سربازان و همچنین تلفات 1144 نفر در میان پرسنل هم پیمان آمریکا داشته است.

این آمار تلفات خیلی کمتر از تلفات مربوط به افغانها در این جنگ با میزان بیش از 47000 کشته غیرنظامی و بالغ بر 69000 کشته در میان نیروهای مسلح و پلیس و همچنین 51000 کشته در میان شبه نظامیان مخالف است.

اریک برتبرگ، مدیر برنامه اروپا در اندیشکده موقوفه صلح بین الملل کارنگی اظهار کرد: در این مقطع شما این احساس را پیدا می کنید که رهبران ناتو تقریبا خواستار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی نمادین رهبران ناتو با افغانستان

خداحافظی نمادین رهبران ناتو با افغانستان