مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-13بين الملل

مقام آمریکایی: حصول توافق نهایی چند هفته طول می کشد


یک مقام آمریکایی آشنا به مذاکرات وین، مدعی است اگرچه به پایان کار خوشبین هستیم اما تا حصول نتیجه نهایی دست کم چند هفته ای فاصله باقی مانده است.

- ، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام رسمی دولت واشنگتن مدعی است که در هر بار گفتگوی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا، تقریبا درباره همه موضوعات مورد بحث، پیشرفت هایی حاصل شده و اینکه شکاف ها (اختلاف های) باقی مانده ظرف چند هفته بسته خواهد شد.

اما این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است؛ در ادامه مدعی شد مادامی که بی اعتمادی میان دو طرف برطرف و تصمیم های سیاسی برای پذیرش نتیجه مذاکره اتخاذ نشود؛ اینکه 70 یا 80 درصد (مسائل حل شده باشد) اهمیتی نخواهد داشت.

با این حال، یک مقام اروپایی به روزنامه واشنگتن پست گفت که حتی با وجود سوالات حل نشده ای که درباره تحریم های آمریکا و توانمندی های (هسته ای) ایران باقی مانده؛ این خوشبینی آن هم از یک چشم انداز صرفا ریاضیاتی وجود دارد که توافق در دسترس است.

البته این مقام اروپایی افزود که این (خوشبینی) فقط بخشی از پاسخ است و باقی مانده مسائل (تا حصول توافق نهایی) بیشتر سیاسی است.

این در حالی است که میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم در پیامی توییتری گفته بود: کاملاً موافقم که نمی توان در روزهای پیش رو، انتظار نهایی شدن مذاکرات وین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: حصول توافق نهایی چند هفته طول می کشد

مقام آمریکایی: حصول توافق نهایی چند هفته طول می کشد