مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-13پزشكي

85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است


مسئول مسئول کدهای 724 و 247 دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است.

- ایسنا/لرستان مسئول مسئول کدهای 724 و 247 دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است.

حسن شجاعی در گفت وگو با ایسنا در خصوص سکته مغزی اظهار کرد: کسی که دچار سکته حاد مغزی شده است سه ساعت فرصت دارد که به بیمارستان مربوطه انتقال یابد تا مورد درمان قرار بگیرد و لخته موجود در رگ مغز با تزریق دارو از بین برود.

وی بیان کرد: چنانچه افراد تعلل کنند و فرد بیمار پس از سه ساعت به بیمارستان منتقل شود دچار معلولیت خواهد شد پس چنانچه در فردی علائمی همچون کج شدن دهان، ضعف در تکلم، گیجی و بی حس شدن دست را مشاهده کردید بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کنید.

مسئول کدهای 724 و 247 دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه 85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است، گفت: این بدان معناست که لخته در رگ مغز فرد گیر کرده و خون به یک قسمت مغز نمی رسد و دچار سیاهی شده و از بین می رود و متاسفانه با این اوصاف نصف بدن فلج می شود.

شجاعی ادامه داد: 70 درصد افرادی که دچار سمته مغزی می شوند از کار افتاده شده و نمی تواند به فعالیت روزانه و شغل خود ادامه دهند و 30 درصد نیز نمی تواند راه بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است

85 درصد سکته های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است