مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 06:452021-06-13اقتصادي

برقی کردن چاه های کشاورزی با انرژی های تجدیدپذیر کلید خورد


با امضای تفاهم نامه ای میان شرکت توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، برای نخستین بار در کشور، برقی کردن چاه های کشاورزی از طریق انرژی های تجدیدپذیر کلید خورد.

- به نقل از وزارت نیرو، براساس این تفاهم نامه که میان محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر و علی مبینی دهکردی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت منعقد شد، 60 هزار چاه کشاورزی در طول سه سال برق دار می شود.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با اجرای کامل این طرح 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث می شود و این طرح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است چرا که با تحقق صرفه جویی در مصرف نفت گاز و آزاد کردن این ظرفیت برای صادرات به ویژه در شرایط کنونی، اهمیتی دوچندان می یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: با برق دار شدن چاه های کشاورزی، هزینه های کشاورزان کاهش می یابد و 80 درصد هزینه های جاری آنها نسبت به زمان استفاده از سیستم دیزلی کمتر می شود.

همچنین با آمدن برق سر چاه، امکان آبیاری نوین فراهم می شود و بهره وری آبیاری افزایش می یابد.

به گفته این مقام مسئول، برای سوخت رسانی به چاه های کشاورزی دیزلی باید سالانه بیش از 40 تا 50 هزار نفتکش جاده پیما در جاده های کشور تردد کنند که حذف این حجم تردد نیز نقش مهمی در کاهش حوادث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برقی کردن چاه های کشاورزی با انرژی های تجدیدپذیر کلید خورد

برقی کردن چاه های کشاورزی با انرژی های تجدیدپذیر کلید خورد