مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 05:002021-06-13اقتصادي

فقر شهری؛ محرک اثرگذار در وندالیسم اجتماعی


مسئله فقر نه تنها یکی از مهمترین مسائل جهان، بلکه یکی از مهمترین مسائل و مشکلات داخلی کلیه جوامع اعم از ثروتمند و فقیر است.

- ایسنا/گیلان مسئله فقر نه تنها یکی از مهمترین مسائل جهان، بلکه یکی از مهمترین مسائل و مشکلات داخلی کلیه جوامع اعم از ثروتمند و فقیر است.

فقر به صورت یک مسئله حاد اجتماعی و اقتصادی وجود دارد و از گسترده ترین مشکلات جوامع انسانی بوده و عمری به درازای زندگی بشر دارد.

شهرنشینی و گسترش بی محابای آن بر نابرابری های اجتماعی، افزایش فساد و جرم و جنایت، بحران های زیست محیطی، نابرابری و اختلاف طبقاتی، نبود رفاه اجتماعی و فقر اثر مستقیم دارد.

دکتر عماد مطالبی، کارشناس آمایش شهری در گفت وگو با ایسنا، فقر را یکی از پدیده های فراگیر اجتماعی در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: طی دهه های اخیر مبحث عدالت فضایی از منظر تبیین فقر شهری و گستره سکونتگاه های غیر رسمی در میان پهنه های شهری و مناطق پیرامونی اهمیت ویژه ای یافته است.

وی با بیان اینکه بی عدالتی در نحوه توزیع اعتبارات و تسهیلات تاثیر جبران ناپذیری بر ساختار و ماهیت شهرها می گذارد، افزود: این امر بر نابرابری و عدم تعادل فضایی شهرها و گستره فقر شهری و شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی به ویژه در حاشیه شهرها دامن می زند و سبب توسعه مناطق کم برخوردار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر شهری؛ محرک اثرگذار در وندالیسم اجتماعی

فقر شهری؛ محرک اثرگذار در وندالیسم اجتماعی