مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 05:002021-06-13اقتصادي

خروج دو سوم تقاضا از بازار مسکن


بیش از دو سوم تقاضای معمول از بازار مسکن خارج شده و در انتظار آینده به سر می برد؛ گروه سفته بازان به عنوان دسته غالب در بازار املاک که 77 درصد معاملات را به خود اختصاص می دهند دست کم تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست نگه داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر بازار مسکن از دو جهت شارژ ساخت و ساز و جراحی وضعیت سوداگرانه در حالت انتظار و ابهام قرار گرفته است.

وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری برای رساندن سطح تولید مسکن از 300 تا 400 هزار واحد فعلی به یک میلیون واحد در کنار احتمال اعمال پایه های مالیاتی جدید بر واحدهای خالی و معاملات سوداگرانه باعث شده تا 77 درصد کنشگران که معاملات سفته بازانه را شکل می دهند به حالت استندبای دربیایند.

اما خبری که روز گذشته اعلام شد نشان داد دست کم یکی از تلاشهای قانونگذار و سیاستگذار برای تبدیل بازار مسکن از سرمایه گذاری به حالت مصرفی تا کنون ناکام بوده و احتمال بازگشت سفته بازان در آینده نزدیک وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازی ثبت اطلاعات سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان را که می بایست 19 خردادماه به پایان برسد تا انتهای شهریورماه تمدید کرد.

به نظر می رسد روش خوداظهاری درخصوص وضعیت املاک اعم از خالی یا دارای سکنه بودن تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده و مالکان و حتی مستاجران از ثبت اطلاعات امل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج دو سوم تقاضا از بازار مسکن

خروج دو سوم تقاضا از بازار مسکن