مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:452021-06-13اقتصادي

توزیع 45 هزار جعبه تخم نوغان در کشور/ 60 درصد نوغان کشور برداشت شده است


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور ا اشاره به توزیع بیش از 45 هزار جعبه تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس آمار امسال 45 هزار و 500 جعبه تخم نوغان در 31 استان کشور توزیع شده که جای بسیار امیدواری دارد.

- عدیل سروی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه پرورش نوغان در کشور با یک رشد قابل توجه ای مواجه است، اظهار کرد: گیلان یکی از قطب های تولید نوغان در کشور بوده است ولی پرورش این محصول در دیگر استان های کشور هم در حال انجام بوده و امسال سال کامل در حوزه پرورش تخم نوغان و ملزومات ابریشم افزود: امسال 17 هزار تن تخم نوغان در کشور تولیدشده است که در 13 سال گذشته بی سابقه بوده و میزان خودکفایی کشور در تولید ملزومات ابریشم را در دو سال گذشته از 28 درصد به 52 درصد رسانده است.

سروی نقش گیلان در تولید نوغان را بسیار مهم و مثمر ثمر دانست و بیان کرد: یک سوم پیله تر ابریشم کشور در گیلان تولیدشده و امسال 15 هزار تن جعبه تخم نوغان در این استان تولید و شهرستان لنگرود هم سهم به سزایی در انجام این کار در سطح استان داشته است.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت بسیار خوب شهرستان لنگرود در توزیع و پرورش نوغان تصریح کرد: در اکثر شهرستان های گیلان تخم نوغان و پیله کرم ابریشم تولید می شود که لنگرود با توزیع چهار هزار جعبه تخم نوغان نقش تأثیرگذاری در انجام این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 45 هزار جعبه تخم نوغان در کشور/ 60 درصد نوغان کشور برداشت شده است

توزیع 45 هزار جعبه تخم نوغان در کشور/ 60 درصد نوغان کشور برداشت شده است