مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:402021-06-13اقتصادي

قیمت نفت بین 68 تا 75 دلار خواهد بود


عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در نیمه دوم سال 2021 بین 68 تا 75 دلار خواهد بود.

- عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در نیمه دوم سال 2021 بین 68 تا 75 دلار خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در نمایشگاه کتاب بین المللی به خبرنگاران گفت: این محدوده قیمت به دلیل پایبندی اوپک پلاس به محدودیت عرضه پیش بینی می شود.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود که هفته پیش منتشر شد، پیش بینی کرد همزمان با آماده شدن این گروه برای تسهیل محدودیت عرضه، رشد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال میلادی جاری شتاب خواهد گرفت.

اوپک پیش بینی کرد با خروج جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا، مصرف نفت در نیمه دوم سال میلادی جاری حدود پنج میلیون بشکه معادل پنج درصد رشد می کند.

اوپک و متحدانش 40 درصدی از محدودیت عرضه ای که از زمان شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته بودند را احیا کرده اند و در نشست اول ژوییه احیای بیشتر تولید را بررسی خواهند کرد.

قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد و نفت برنت 17 سنت افزایش یافت ودر 72 دلار و 69 سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 62 سنت افزایش، در 70 دلار و 91 سنت در هر بشکه بسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت نفت بین 68 تا 75 دلار خواهد بود

قیمت نفت بین 68 تا 75 دلار خواهد بود