مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 04:152021-06-13پزشكي

مردم نسبت به سمپاشی بدن دام ها اقدام کنند


در پی شروع فصل گرما و ماه های پرخطر از نظر آغاز فعالیت و رشد و تکثیر و فراوانی کنه ها و ارتباط آن با برخی از بیماری ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو؛ - اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای از عموم دامداران، دامپروران و روستاییان استان خواست نسبت به سمپاشی بدن دام ها، جایگاه های نگهداری و اماکن دامی خود اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در این اطلاعیه آمده است: یکی از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری سمپاشی است و در این راستا با تمهیدات انجام شده سمـوم مجـاز بـه انـدازه کافی تأمین شده و دامداران می توانند برای تهیه آن به نزدیکترین داروخانه دامپزشکی حتی در دورترین نقاط استان مراجعه و سموم مورد نیاز خود را به قیمت مصوب تهیه و استفاده کنند.

در ادامـه این اطلاعیه تصریح شده است بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که عامل اصلی بیماری ، ویــروسی از گروه خانواده آربو ویروس ها است و کنه ها ناقل و مخزن اصلی این بیماری بوده و نیش زدن کنه های آلوده مهمترین راه انتقال این ویروس است.

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه بیمـاری در دام ها بدون علائم کلینیکی و معمولاً به شکل یک تب خفیف که از 2 تا 7 روز متفاوت است، بروز می کند و در این دوره کلیه ترشحات دام پر خطر می باشند، اضافه شده است: تمامی دامداران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نسبت به سمپاشی بدن دام ها اقدام کنند

مردم نسبت به سمپاشی بدن دام ها اقدام کنند