مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:502021-06-13اقتصادي

کاهش گازهای آلاینده اگزوز خودروها با نانوکاتالیست های حاوی فلزات گرانبها


استفاده از نانوکاتالیست های حاوی نانوذرات فلزات گران بهای یکی از شرکت های صنعتی در خودروها می تواند تاثیر شگرفی در کاهش آلایندگی گازهای خروجی اگزوزها داشته باشد.

- استفاده از نانوکاتالیست های حاوی نانوذرات فلزات گران بهای یکی از شرکت های صنعتی در خودروها می تواند تاثیر شگرفی در کاهش آلایندگی گازهای خروجی اگزوزها داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوید مولوی زاده، قائم مقام مدیرعامل این شرکت صنعتی از طراحی کاتالیست های اگزوز برای حذف گازهای خروجی از اگزوز خبر داد و گفت: این کاتالیست قادر است بیش از 90 درصد گازهای آلاینده خروجی از موتور خودرو را کاهش دهد.

کاتالیست های خودرو از دهه 1980 وارد خط تولید خودروسازی ها شدند و در حال حاضر در کلیه خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می کنند، از این نوع کاتالیست ها بهره می برند.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای تولیدی در کارخانه ها مجهز به این کاتالیست ها هستند، اظهار کرد: اما بعد از خروج از کارخانه و استفاده از خودرو، به مرور این کاتالیست ها عملکرد خود را از دست داده و در حال حاضر نظارت دقیقی برای جایگزینی کاتالیست نو به جای کاتالیست های کهنه و مستعمل وجود ندارد.

به گفته وی این محصول موفق به کسب گواهی نانومقیاس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش گازهای آلاینده اگزوز خودروها با نانوکاتالیست های حاوی فلزات گرانبها

کاهش گازهای آلاینده اگزوز خودروها با نانوکاتالیست های حاوی فلزات گرانبها