مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:302021-06-13سياسي

22 دانشگاه سراسری مامور همکاری مشترک با دانشگاه های خارجی شدند


معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم از همکاری مشترک 22 دانشگاه با دانشگاه های خارج از کشور در قالب آیین نامه کارگروه ملی همکاری های علمی بین المللی خبر داد.

- گفت: اخیرا آیین نامه ای از سوی مرکز علمی بین المللی وزارت علوم تدوین و با امضای وزیر علوم ابلاغ شد که به موجب آن مدیریت همکاری بین المللی با یک کشور خاص را به یک دانشگاه خاص واگذار می کند.

وی ادامه داد: تا کنون 22 کارگروه ملی بر اساس این سند و آیین نامه تشکیل شده که به صورت رسمی کار خود را با کشورهای مختلف آغاز کرده اند که عنوان مثال می توان به دانشگاه خوارزمی اشاره کرد که کارگروه ملی برای همکاری با دانشگاه های کشور اتریش است.

معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ادامه داد: 21 دانشگاه دیگر در این قالب این آیین نامه فعالیت می کنند، و موضوع آیین نامه مذکور مأموریت سپاری به دانشگاه ها برای تقویت نهادهای علمی ایران است که تدوین، ابلاغ و عملیاتی شده است.

وی درباره آمار تعداد پروژه های علمی با دانشگاه های خارجی گفت: آمار تعداد پروژه های بین المللی با محققان کشورهای خارجی بسیار بالا است به عنوان مثال کارگروه های ملی همکاری با اتریش، آلمان، سوییس، ترکیه و هند، هرکدام به صورت مشترک با محققان داخل کشور در حال انجام 15 تا 20 طرح بین المللی هستند که برخی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 دانشگاه سراسری مامور همکاری مشترک با دانشگاه های خارجی شدند

22 دانشگاه سراسری مامور همکاری مشترک با دانشگاه های خارجی شدند