مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:252021-06-13اقتصادي

راهکار کاهش وابستگی به نفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هفته های اخیر که اظهارنظر های انتخاباتی کاندیداها داغ شده، یکی از اصلی ترین مسائلی که کاندیداها یا توجه چندانی به آن نداشته و یا درحد کلی گویی این مساله را رها کرده اند، - سهم منابع حاصل از فروش نفت و منابع نفتی از بودجه عمومی دولت در سال 1400 به 27 درصد رسیده است که این آمار ها نگران کننده به نظر می رسند.

دولت سیزدهم باید از همان ابتدای کار به دنبال سازوکاری برای کاهش سهم وابستگی بودجه دولت به نفت باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هفته های اخیر که اظهارنظر های انتخاباتی کاندیداها داغ شده، یکی از اصلی ترین مسائلی که کاندیداها یا توجه چندانی به آن نداشته و یا درحد کلی گویی این مساله را رها کرده اند، نحوه جبران کسری بودجه و کاهش آثار نفت در بودجه است.

به عنوان مثال سعید جلیلی در این مورد اعتقاد دارد؛ ارزآوری نباید منوط به فروش نفت باشد که با تحریم و یا افت قیمت نفت، شوکی به درآمد های ارزی کشور وارد شود.

ارز آوری باید به صورت ماموریت و برنامه به تمام دستگاه های دولتی و نه فقط وزارت نفت ارجاع شود تا بتوانیم به موفقیتی دست پیدا کنیم.

عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای انتخاباتی نیز معتقد است: نفت یک مزیت برای کشور ماست و نمی توان آن را از اقتصاد کنار گذاشت، اما باید وابستگی بودجه جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار کاهش وابستگی به نفت

راهکار کاهش وابستگی به نفت