مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:102021-06-12اقتصادي

توزیع 268 هزار کارت تریکو گراما برای مبارزه بیولوژیک در شالیزارهای گیلان


مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات شالیزارها در استان، گفت: 268 هزار کارت تریکو گراما برای این منظور توزیع شده است.

- با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در کشت برنج و بعد از عملیات نشا بسیار اهمیت دارد مبارزه با آفت کرم ساقه خوار است، اظهار کرد: در این زمینه مبارزه بیولوژیک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این زمینه در مرحله نخست مبارزه بیولوژیک دو هزار و 680 هکتار از اراضی شالیزار در استان گیلان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، افزود: در این شالیزارها کارت تریکو گراما نصب می شود.

محمدی با اشاره به توزیع 268 هزار کارت تریکو گراما در بین شالیکاران، گفت: کاهش مصرف سموم شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

وی در ادامه به اهمیت مبارزه بیولوژیک در کنترل آفات محصولات زراعی و باغی در راستای حفظ سلامت محیط زیست و تولید محصولات غذایی سالم اشاره و تاکید کرد: یکی از روش های مبارزه با آفات گیاهان استفاده از حشرات مفید موجود در طبیعت است که این حشرات می توانند حشرات زیان آور را از بین ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 268 هزار کارت تریکو گراما برای مبارزه بیولوژیک در شالیزارهای گیلان

توزیع 268 هزار کارت تریکو گراما برای مبارزه بیولوژیک در شالیزارهای گیلان