مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 02:202021-06-12پزشكي

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح و سالم می توان سبب تقویت حافظه شد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح و سالم می توان سبب تقویت حافظه شد.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اجزا خاصی از سبزیجات، میوه ها، غلات و انواعی از ماهی ها می توانند خطر از دست دادن حافظه را در سنین بالا کاهش دهند.

وی افزود: تخم مرغ، انواع توت ها، ماهی، قهوه و چقندر از جمله مواد غذایی موثر در بهبود عملکرد حافظه و مغز است.

علیزاده زرده تخم مرغ را منبع غنی از کولین خواند و گفت: این ماده یک نوع ماده مغذی از خانواده ویتامین B است و تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مواد غذایی حاوی کولین بیشتر مصرف می کنند امتیازات بالاتری را در آزمون های حافظه کلامی و بصری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کولین در کاهش سطح میزان خونی که می تواند باعث بیماری های قلبی، سرطان و زوال عقلی شود مفید است پس همواره سعی کنید که تخم مرغ را بیشتر در وعده صبحانه خود جای دهید.

علیزاده اظهارکرد: توت ها با داشتن آنتوسیانین ها، فیتوکمیکال های قدرتمندی در زمینه تقویت حافظه به شمار می آیند پس می توان با مصرف تمشک، زغال اخته، توت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم