مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 23:302021-06-12بين الملل

ثبت 267 تیراندازی گسترده در آمریکا از ابتدای سال میلادی


یک گروه غیرانتفاعی در آمریکا گزارش داد که در پنج ماه و نیمی که از سال 2021 می گذرد، بیش از دویست وشصت مرتبه تیراندازی گسترده در این کشور انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وقوع تیراندازی های گسترده با تعداد زیادی کشته و ، این گروه لفظ تیراندازی گسترده (یا تیراندازی جمعی) را به حادثه ای می گوید که در آن چهار نفر یا بیشتر هدف اصابت گلوله قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، دویست وشصت وهفتمین تیراندازی در سال جاری میلادی در آمریکا، عصر شنبه (به وقت محلی) رخ داد که دو مرد با آتش گشودن به سمت مردم در شهر آستین، حداقل 14 نفر را مجروح کردند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت دنیا را شامل می شود نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.

   علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 267 تیراندازی گسترده در آمریکا از ابتدای سال میلادی

ثبت 267 تیراندازی گسترده در آمریکا از ابتدای سال میلادی