مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 21:352021-06-12بين الملل

سالروز اجرای عملیات«بیت المقدس7»


امروز 23 خردادماه سالروز عملیات «بیت المقدس 7» است که در سال 1367 با هدف پس زدن دشمن از خاک ایران و مقابله با ترفند تجاوزات دوباره ارتش عراق طراحی و اجرا شد.

- امروز 23 خردادماه سالروز عملیات بیت المقدس 7 است که در سال 1367 با هدف پس زدن دشمن از خاک ایران و مقابله با ترفند تجاوزات دوباره ارتش عراق طراحی و اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تقویت دوباره ارتش عراق توسط حامیان غربی صدام و هزینه هایی که کشورهای عربی خلیج فارس، صرف حمایت از رژیم عراق در رویارویی با ایران می کردند، قوای مسلح این کشور دست به تهاجماتی قابل توجه در محورهای جنوبی جنگ زدند.

در حالی که ایران آماده می شد تا قطعنامه 598 سازمان ملل را به عنوان معاهده ای برای پایان جنگ 92 ماهه تحمیلی بپذیرد، نیروهای دشمن با پیشروی در خطوط ایران و حتی اشغال برخی مناطق، وضعیت فوق العاده ای را به وجود آوردند.

این در حالی بود که بسیج عمومی مردم برای تهاجمات دوباره ارتش صدام در حد بالایی قرار داشت و می بایست امتیازاتی را که رژیم عراق قصد داشت با قبول حالت نه صلح، نه جنگ از ایران بگیرد، پس گرفته شود.

بنابراین سیاست و تاکتیک، عملیات بیت المقدس 7 که عملیاتی ویژه در نوع خود بود به منظور پس زدن دشمن از این سوی خطوط بین المللی در منطقه عمومی شلمچه خرمشهر و در نخستین ساعات بامداد 23 خردادماه 1367 با رم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز اجرای عملیات«بیت المقدس7»

سالروز اجرای عملیات«بیت المقدس7»