مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 19:552021-06-12سياسي

تیر تحریم کنندگان انتخابات دوره سوم ریاست جمهوری چگونه به سنگ خورد؟


تیر تحریم کنندگان سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نامزدی حضرت آیت الله خامنه ای که با اقبال گسترده مردم مواجه شد به سنگ خورد میزان مشارکت 95 درصدی مردم برای هیچ دوره ریاست جمهوری دیگر تکرار نشد.

- خبرگزاری فارس ـ تاریخ: سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از سه ماه از عزل ابوالحسن بنی صدر و شهادت محمدعلی رجایی دومین رییس جمهور منتخب مردم به دست منافقین و شرایطی که ایران در جنگ تحمیلی به سر می برد، روز دهم مهرماه 1360 برگزار شد.

امام در سومین انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت که یکی از روحانیون نامزد انتخابات شود و آیت الله خامنه ای، امام جمعه تهران، نماینده وزارت کشور و حسن غفوری فرد وزیر نیروی دولت دوم بودند.

آیت الله سیدعلی خامنه ای به رغم به سر بردن در شرایط پس از ترور، درخواست های گسترده نیروهای انقلاب را برای پذیرش کاندیداتوری پذیرفت فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات  فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات دور سوم ریاست جمهوری نه تنها آرام تر نشد، بلکه با ورود سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در 30 خرداد 1360 به فاز مسلحانه متشنج تر از دو دوره قبل شد.

با مشخص شدن خط کشی های سیاسی جریان های معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه توان خود در پی آن بودند که مردم را از شرکت در انتخابات باز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر تحریم کنندگان انتخابات دوره سوم ریاست جمهوری چگونه به سنگ خورد؟

تیر تحریم کنندگان انتخابات دوره سوم ریاست جمهوری چگونه به سنگ خورد؟