مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 19:052021-06-12اقتصادي

شاخص ترین قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته


سلسله حملات سایبری علیه سازمانهای دولتی، موسسات و شرکتهای آمریکایی امسال انجام گرفته و کارشناسان امنیت سایبری انتظار دارند این حملات زیان بار افزایش پیدا کرده و زنجیره تامین را متاثر کند.

- سلسله حملات سایبری علیه سازمانهای دولتی، موسسات و شرکتهای آمریکایی امسال انجام گرفته و کارشناسان امنیت سایبری انتظار دارند این حملات زیان بار افزایش پیدا کرده و زنجیره تامین را متاثر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجرمان سایبری که تصور می رود با روسیه مرتبط هستند در ماه مه شرکت کلونیال پایپ لاین که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست را هدف گرفتند.

گروه هکری باج گیری به نام دارک ساید به سیستم این شرکت نفود کرد و کلونیال پایپ لاین ناچار شد برای جلوگیری از انتشار باج افزار، خط لوله خود را به سرعت تعطیل کند.

این تطعیلی باعث کمبود بنزین و افزایش قیمتهای سوخت به مدت حدود یک هفته در ایالتهای شرقی آمریکا شد و فرمانداران چندین ایالت را واداشت وضعیت اضطراری اعلام کنند.

هفته گذشته منابع آگاه خبر دادند اف بی آی موفق شده است مقادیر قابل توجهی از باجی که کلونیال پایپ لاین به هکرها پرداخت کرده بود را پس بگیرد.

در پایان ماه مه شرکت جی بی اس ایالات متحده آمریکا که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان است اعلام کرد قربانی حمله سایبری شده است و فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص ترین قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته

شاخص ترین قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته