مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 16:152021-06-12حوادث

اجرای طرح پیشگیری از بروز جرائم خشن در راز و جرگلان و فاروج


رییس دادگستری راز و جرگلان از معرفی 2 شهرستان راز و جرگلان و فاروج به عنوان پایلوت اجرای طرح پیشگیری از بروز جرائم خشن خبر داد.

- مصطفی محمد پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق بررسی های به عمل آمده و بر اساس داده های آماری مشخص شده که 30 درصد جرائم ارتکابی در رازوجرگلان در ردیف جرائم خشن قرار دارد بر آن شدیم تا نشستی برای کسب راهکار رفع این مشکل صورت گیرد.

وی گفت: قطع نظر از اینکه در قوانین تعریفی برای جرائم خشن وجود ندارد، اصولاً این نوع جرائم مصادیق مجرمانه ای از قبیل قتل عمدی، تجاوز به عنف، ایراد جرح با چاقو و آدم ربایی تا  طیف دیگری از جرائم مشتمل بر منازعات  دسته جمعی را دربرمی گیرد و حتی می توان کودک آزاری و همسر آزاری را نیز در حوزه این  جرائم توصیف کرد.

رییس دادگستری رازوجرگلان تصریح کرد: جرائم خشن قبل از هر چیز امنیت یک جامعه را مورد تعرض قرار می دهد و هزینه های زیادی را بر سلامت اجتماعی  تحمیل می کند و به همین اعتبار دستگاه قضایی همواره با حساسیت ویژه ای در این خصوص ورود پیداکرده و در 2 بعد پیشگیری و مقابله اقدامات مهمی را انجام داده و همچنان توجه به این اولویت ها در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پیشگیری از بروز جرائم خشن در راز و جرگلان و فاروج

اجرای طرح پیشگیری از بروز جرائم خشن در راز و جرگلان و فاروج