مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 16:002021-06-12بين الملل

ارتباط کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو


روزنامه واشنگتن پست بر وجود ارتباط بین تلاش نافرجام کودتا در اردن و تلاش های دولت سابق آمریکا برای اجرایی کردن طرح موسوم به معامله قرن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، این روزنامه طی یک مقاله در روز جمعه به قلم ستون نویس آن دیوید اگناتیوس براساس اظهارات 10 مسؤول کنونی و سابق مطلع به موضوع نوشت: تن ندادن ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به فشار ها و عدم موافقت با چشم پوشی ها از وضعیت قدس و مسائل دیگر در رابطه با فلسطینی ها مهمترین عواملی بودند که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا را در اجرای رویای بلندپروازانه اش در زمینه تحقق صلح بین اسراییلی ها و فلسطینی ها ناکام گذاشت؛ رویایی که از بین آن ها عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو بود.

در این مقاله احتمال داده می شود، اثرات انگشت آمریکا، عربستان و اسراییل در پس تنش هایی که طی سال های گذشته اردن را درگیر کرد و در راس آن تلاش نافرجام کودتا در آوریل گذشته قابل مشاهده بوده که بهای پایداری ملک عبدالله محسوب می شود.

در این مقاله به نقل از مسؤول اطلاعاتی سابق غربی آمده است، گزارش بازپرسان اردنی در پرونده تلاش کودتا مبتنی بر این است که باسم عوض الله، (رییس دفتر سابق سلطنتی و یکی از متهمان این پرونده که روابط مستحکمی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی داشته است) برای اجرای مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو

ارتباط کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو