مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 14:302021-06-12بين الملل

تسلط طالبان بر مناطق جدید افغانستان


منابع افغان اعلام کردند، طالبان به توسعه محدوده مناطق تحت کنترل خود ادامه می دهد و تسلط خود را بر دو منطقه در ولایت های بلخ و غور مستحکم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه طلوع نیوز، دو منبع در غور بعد از درگیری های شدید با نیرو های دولتی بر تسلط طالبان بر منطقه تولاک تاکید کردند.

سلمان یوسفی، فرمانده منطقه تولاک به کشته شدن 20 نیروی امنیتی افغان، زخمی شدن 20 تن و اسارت 10 نیروی امنیتی به دست نیرو های طالبان اذعان کرد.

یوسفی به صورت مستقیم به سقوط تولاک به دست طالبان اشاره نکرد، اما انتقاداتی از دولت کرد و عدم توجه مسؤولان به موضوع کمک رسانی به نیرو های امنیتی در میدان را محکوم کرد.

در این راستا طالبان صبح امروز، شنبه بر تسلط خود بر منطقه زاری در ولایت بلخ تاکید کرد، این بعد از تاکید وزارت دفاع افغانستان بر انتقال موسسات مدنی و نظامی از منطقه مذکور به مکانی دیگر به دلیل دشواری دسترسی بود که مانع از امدادرسانی نیرو های امنیتی در آنجا می شود.

طلوع نیوز به نقل از منابع و مسؤولان تاکید کرد، طالبان به طور اجمالی در دو ماه گذشته بر 17 منطقه مسلط شده و دو مورد از این مناطق روز پنج شنبه به دست نیرو های مسلح سقوط کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلط طالبان بر مناطق جدید افغانستان

تسلط طالبان بر مناطق جدید افغانستان