مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 12:452021-06-12سياسي

دختر شایسته از نظر اسلام چه خصوصیاتی دارد؟


یک استاد حوزه در پاسخ به این سؤال که دختر شایسته کیست، گفت: دختر شایسته آرزوهای ارزشمند و چنان شخصیت استواری دارد که اگر کسانی او را سرزنش کنند دست از این راه و مرام صحیح خود برنمی دارد.

- حجت الاسلام محمدجواد نظافت در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با ویژگی های دختر شایسته از منظر اسلام، اظهار کرد: شایستگی انسان ابعاد مختلفی دارد، یک بعد آن معرفت و شناخت از خود و هدفمندی زندگی است، هدفی که انسان وقتی به آن رسید احساس پوچی نکند و نسبت خدای خود معرفت داشته باشد.

این استاد حوزه تشریح کرد: دختر شایسته کسی است که نسبت به هویت خود ارزش قائل باشد و بداند سعادت او در رقابت ناثواب با مردان نیست بلکه در شکوفایی استعدادهای خود است، کمال هر کس این است که استعدادهای ویژه خود را که خداوند درون او نهفته است شکوفا کند.

وی بابیان اینکه کمال انسان در این نیست که ویژگی هایی را که خدا در او قرار نداده کسب کند، ادامه داد: خدای متعال فرموده است زن گل است، زن باید برای مقام مادری ارزش قائل باشد و سر پُست خود که تربیت است بایستد، دختر نمونه آرزوهای ارزشمند و چنان شخصیت استواری دارد که اگر کسانی او را سرزنش کنند دست از این راه و مرام صحیح خود برنمی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دختر شایسته از نظر اسلام چه خصوصیاتی دارد؟

دختر شایسته از نظر اسلام چه خصوصیاتی دارد؟