مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 11:502021-06-12بين الملل

روایتی از کشتار کردهای عراق توسط منافقین


این مردمی که به مرزها هجوم آورده اند می دانند که ارتش صدام فروپاشیده و توان بازگشت مجدد به شهرهای کردستان را ندارد وتنها عامل رعب و وحشت آنان هجوم ددمنشانه منافقین به این مردم بی دفاع بود و عامل اصلی این آوارگی و تلفات بیشمارمردمی کردهای عراق دراین کوچ .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، همه چیز از اول مارس 1991 مطابق با 10 اسفند 1369 با شلیک یک افسر ناراضی قرار گرفته بود.

اولین شورش در مناطق شمالی عراق در شهر رانیه ودر 6 مارس 1991 مطابق با 16 اسفند 1368 بعنوان شهر پیش تاخته به قیام مردم عراق پیوستند وبدین سان دروازه شورش به روی کردستان عراق باز شد و شهر رانیه بعنوان دروازه راپه رین ( دروازه قیام) وپیش قراول نهضت خیزش مردمی زمینه سقوط صدام در شهرهای کردنشین نام خود را درتاریخ خیزش کردهای عراق ثبت نمود.

شهرهای کردنشین عراق مانند سلیمانیه و اربیل و دهوک و کرکوک وجلولا یکی پس از دیگری تسلیم نیروهای مردمی کرد شدند نیروهای نظامی ارتش عراق که تا چند روز قبل با یورش به شهرها و روستاهای منطقه عرصه را برمردم تنگ کرده بودند اینک پایگاههای نظامی خود را رها کرده و بصورت پیاده جاده های شهرهای عرب نشین را درپیش گرفته بودند.

نگارنده در اولین روزهای انتفاضه شعبانیه در مناطق کردنشین عراق حضور یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از کشتار کردهای عراق توسط منافقین

روایتی از کشتار کردهای عراق توسط منافقین