مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 11:152021-06-12بين الملل

دیپلمات ها هدف مهاجمان سایبری قرار گرفتند/ حمله به وزارت خارجه کشورهای خاورمیانه


بررسی های امنیتی نشان می دهد که گروهی از هکرهای دولتی از سال 2017 تاکنون دیپلمات ها را در نقاط مختلف جهان از جمله کشورهایی در آفریقا و خاورمیانه هدف حمله سایبری قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، دیپلمات ها همواره هدف ثابتی برای هکرهای دولتی معروف به APT هستند و بررسی های امنیتی نشان می دهد گروهی از این هکرها حداقل از سال 2017 دیپلمات ها را در نقاط مختلف جهان از جمله کشورهایی در آفریقا و خاورمیانه هدف قرار داده اند.

این گروه که از آن با عنوان BackdoorDiplomacy یاد شده، از بدافزاری سفارشی با نام Turian برای آلوده سازی اهداف خود بهره گرفته اند.

به گفته شرکت امنیتی ای ست، گروه BackdoorDiplomacy، موفق به حمله به وزارت خارجه کشورهایی در آفریقا، آسیا و اروپا، چند شرکت فعال در حوزه مخابرات در آفریقا، خاورمیانه و یک نهاد خیریه در عربستان سعودی شده است.

به نظر می رسد اصلی ترین روش نفوذ اولیه این گروه هکری، در هر دو بستر Windows و Linux، سوءاستفاده از آسیب پذیری سرویس های قابل دسترس روی اینترنت است.

چنانچه سرورهای وب یا واسط های مدیریتِ شبکهِ قربانی به دلیل وجود ضعف نرم افزاری یا عدم مقاوم سازی صحیح، آسیب پذیر باشند، مهاجمان سایبری به آنها حمله می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات ها هدف مهاجمان سایبری قرار گرفتند/ حمله به وزارت خارجه کشورهای خاورمیانه

دیپلمات ها هدف مهاجمان سایبری قرار گرفتند/ حمله به وزارت خارجه کشورهای خاورمیانه