مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 11:002021-06-12اقتصادي

برآورد تولید 1700 تنی پیله تر ابریشم در کشور/ احیای پرورش پاییزه از امسال


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، سهم گیلان از تولید 1700 تن پیله ابریشم را معادل 550 تن دانست و عنوان کرد: گیلان یک سوم تولید پیله ابریشم کشور را بر عهده دارد.

- ایسنا/گیلان رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، سهم گیلان از تولید 1700 تن پیله ابریشم را معادل 550 تن دانست و عنوان کرد: گیلان یک سوم تولید پیله ابریشم کشور را بر عهده دارد.

عدیل سروی در حاشیه مراسم برداشت نوغان در یکی از روستاهای شلمان از توابع شهرستان لنگرود، اظهار کرد: امسال توزیع تخم نوغان در سطح کشور از چهارم فروردین در مناطق گرمسیری و شمال شرق کشور شروع شد و تاکنون 45 هزار و 500 جعبه تخم نوغان در سطح کشور توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه امسال برای سومین سال متوالی در هر 31 استان کشور پرورش کرم ابریشم انجام شده است، تصریح کرد: گیلان رتبه اول توزیع تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم را در کشور دارد لذا توزیع تخم نوغان در گیلان از چهارم اردیبهشت شروع شد و تا 12 خرداد ادامه داشت.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، از توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در استان خبر داد و تصریح کرد: برآورد ما از میزان تولید پیله ابریشم در سطح کشور 1700 تن پیله است که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش دارد و بیشترین میزان در 13 سال اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد تولید 1700 تنی پیله تر ابریشم در کشور/ احیای پرورش پاییزه از امسال

برآورد تولید 1700 تنی پیله تر ابریشم در کشور/ احیای پرورش پاییزه از امسال