مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 10:502021-06-12اقتصادي

معرفی 7 رقم جدید برنج در 8 سال گذشته


هفت رقم جدید برنج از سال 92 تاکنون در راستای افزایش کمی و کیفی تولید به کشاورزان معرفی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مؤسسه تحقیقات برنج کشور ضمن بیان این مطلب، تعداد ارقام برنج معرفی شده از سوی این مؤسسه را از ابتدای تأسیس تاکنون 55 رقم عنوان کرد.

مریم حسینی اظهار داشت: مؤسسه تحقیقات برنج کشور، ارقام جدید برنج را در سه گروه ارقام خوش کیفیت، ارقام پُر پتانسیل و ارقام متحمل به خشکی معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: ارقام خوش کیفیت از نظر کیفیت پخت، عطر و طعم مشابه ارقام محلی هستند، اما در عین حال معایب ارقام محلی مانند ارتفاع بوته بلند و آسیب پذیری در برابر خوابیدگی یا ورس و حساسیت به بیماری بلاست را در آنها برطرف کرده ایم.

رییس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان این که عملکرد ارقام خوش کیفیت اصلاح شده، بالاتر از ارقام محلی است، گفت: این ارقام بین 5 تا 6 تن در هکتار عملکرد شلتوک دارند و ارقام گیلانه، آنام و گیلار جزو ارقام خوش کیفیت اصلاح شده با عملکرد مناسب هستند.

حسینی درباره ویژگی های ارقام پر پتانسیل اظهار داشت: این ارقام عملکردی بیش از 7 تن در هر هکتار دارند و از لحاظ کیفیت پخت نیز مطلوب هستند ضمن آن که این ارقام متحمل به بیماری بلاست بوده و علاوه بر پاکوتاهی، زودرس نیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 7 رقم جدید برنج در 8 سال گذشته

معرفی 7 رقم جدید برنج در 8 سال گذشته