مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 09:252021-06-12اقتصادي

ارزان فروشی در صادرات میلگرد/اهمیت وضع عوارض برای صادرات مواد خام


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی بررسی ها مشخص شد که در برخی موارد به دلیل ایجاد انگیزه برای کشورهای خارجی و جبران عوارض، میلگرد ارزان تر از فروش داخل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی طاهری درباره ارزان فروشی در صادرات میلگرد، اظهار داشت: اکنون در برخی موارد با وجود اینکه برق و انرژی مصرف شده و فولاد به میلگرد که محصولی با ارزش تری است تبدیل می شود، میلگرد با قیمت پایین تری نسبت به داخل به سایر کشورهای به فروش می رسد.

وی افزود: این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله آنکه کشورهای مقصد که به دنبال واردات مواد خام و نیمه خام فولادی هستند، عوارضی برای واردات  شمش فولاد در نظر نمی گیرند.

بنابراین شمش با همان قیمتی که در ایران وجود دارد، وارد کشور مقصد می شود اما از آنجا که کشورهای مقصد برای واردات میلگرد که محصولی نهایی است، عوارض وضع می کنند، میلگرد با قیمت پایین تری به آنها ارائه می شود که با وضع عوارض، واردات برای کشورهای مقصد از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه برای جبران این موضوع ما باید برای صادرات مواد خام خود عوارض وضع کنیم،  اضافه کرد: در بررسی و پیگیری ها مشخص شد که در برخی موارد به دلیل ایجاد انگیزه برای کشورهای خارجی و جبران عوارض، میلگرد ارزانتر از داخل عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزان فروشی در صادرات میلگرد/اهمیت وضع عوارض برای صادرات مواد خام

ارزان فروشی در صادرات میلگرد/اهمیت وضع عوارض برای صادرات مواد خام