مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 02:152021-05-18سياسي

چه عواملی در رشد صنعت گردشگری تاثیرگذار است؟


عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کشورهای موفق صنعت گردشگری را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استراتژیک و تعاملی خود با جهان می دانند، - ایسنا/خراسان رضوی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کشورهای موفق صنعت گردشگری را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استراتژیک و تعاملی خود با جهان می دانند، بنابراین می توان گفت مهم ترین عامل در رشد صنعت گردشگری تعیین سیاست گذاری و مشخص کردن خط مشی ویژه در این صنعت است.

حمدالله سجاسی قیداری در گفت وگو با ایسنا در خصوص دلایل عملکرد مثبت برخی کشورها در زمینه گردشگری اظهار کرد: توسعه گردشگری در هر مقصد متاثر از عوامل متعدد و متنوعی است، لذا یک عامل را به تنهایی نمی توان دلیل رشد گردشگری یک کشور دانست و باید مجموعه عوامل متعددی را مورد بررسی و پژوهش قرار داد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در هر کدام از کشورها با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود، الگوها و ارتباطات آنان با جهان بسیار متنوع بوده و نمی توان مقایسه یکسانی میان کشورها داشت.

کشورها از نظر موقعیت جغرافیایی، جاذبه های گردشگری و استراتژی های گردشگری دارای تفاوت هایی هستند که باید هر کدام از کشورها را در ظرف مکانی، زمانی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی خودشان به لحاظ توسعه گردشگری مورد بررسی قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی در رشد صنعت گردشگری تاثیرگذار است؟

چه عواملی در رشد صنعت گردشگری تاثیرگذار است؟