مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 01:352021-05-18اقتصادي

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت


محققان برای کمک به مبارزه با بحران زباله های پلاستیکی روش جدیدی ابداع کرده اند که بواسطه آن در کمت از یک ساعت پلاستیک های زائد به سوخت جت تبدیل می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن، فرایند کاتالیزوری را برای تبدیل کارآمد پلی اتیلن به سوخت جت و روان کننده ها با ارزش بالا ابداع  کردند.

کارشناسان دانشگاه ایالتی واشنگتن به دنبال تجاری سازی روش خود هستند؛این ماده پلی اتیلن را به سوخت جت و سایر محصولات با ارزش هیدروکربن تبدیل می کند.

پلی اتیلن که در بطری های پلاستیکی استفاده می شود، پرکاربردترین پلاستیک در جهان است؛ دانشمندان روشی را برای تبدیل پلاستیک های زائد به مواد تشکیل دهنده سوخت جت در کمتر از یک ساعت برای کمک به مقابله با بحران زباله های پلاستیکی ایجاد کرده اند.

از پلی اتیلن که پرکاربردترین پلاستیک در جهان است برای تولید کیسه های خرید و بطری های شامپو و نظیر آن استفاده می شود؛ این پلیمر در حدود یک سوم کل پلاستیک های تولید شده یافت می شود و ارزش جهانی آن سالانه حدود 200 میلیارد دلار (142 میلیارد پوند) است.

در رویه ابداعی این محققان که جزییات آن در مجله Chem Catalysis منتشر شده است از یک روتنیم بر روی کاتالیزور کربن و یک حلال معمول استفاده می شود؛ از پلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت