مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 17:552021-05-18سياسي

گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان


آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، امشب به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی مراسم گرامیداشت این روز در خانه حاج آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم آباد حاجی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حسن حسینی رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: با کار فرهنگی که در جامعه انجام شده  دیدگاه فرهنگی در خصوص میراث فرهنگی و جایگاه آن ایجاد شده و اهمیت میراث و آثار تاریخی در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آیات کلام لله که توصیه به گشت و گذار و سیر و سیاحت در اطراف و اکناف زمین برای عبرت گرفتن است، افزود: یکی از ابعاد توسعه پایدار جوامع توسعه صنعت گردشگری ست که در بعد اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان تصریح کرد: رفسنجان یکی از نقاط تاریخی کشور و استان کرمان است به طوری که منطقه خنامان یکی از مراکز تمدنی استان کرمان است که نخستین سکونت گاه های بشر در استان کرمان است.

حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان در کنار میراث طبیعی و ملموسی که دارد، آثار شاخصی چون دره راگه، ماسه های بادی، ظرفیت شکار و  ابنیه و آثار تاریخی فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان

گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در بزرگترین خانه خشتی جهان