مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 17:352021-05-18بين الملل

نخست وزیر کانادا از اتهام فساد تبرئه شد


اگرچه ارتباط بین خویشاوندان ترودو و این خیریه نشان دهنده تضاد منافع است اما این مساله برای آنکه نخست وزیر قانون را نقض کرده باشد، کافی نیست.

- نخست وزیر جوان کانادا در حالی از اتهام فساد مالی و نقض قانون تضاد منافع تبرئه شده که وزیر سابق اقصاد و دارایی این کشور از این اتهام مربوطه به خیریه WE تبرئه نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری CBC، کمیسیونر اخلاق فدرال کانادا جاستین ترودو، نخست وزیر را از اتهام مطرح شده درباره رسوایی خیریه WE مربوط به تابستان گذشته میلادی تبرئه کرد.

با این حال ماریو دیون ، کمیسیونر اخلاق کانادا به این نتیجه رسید که بیل مورنیو، وزیر اقتصاد سابق کابینه ترودو قانون تضاد منافع را نقض کرده وقتی که نتوانست در جلسات کابینه توضیحات لازم را درباره قرارداد مربوط به این خیریه ارائه کند.

کمیسیونر اخلاق فدرال کانادا در تحقیقاتش اعلام کرد، نخست وزیر رابطه نزدیکی با برادران کولبرگر ندارد اما وزیر سابق اقتصاد قانون تضاد منافع را نقض کرده است.

تصمیم دولت لیبرال کانادا برای اعطای قرارداد 43 میلیون دلاری به این خیریه که برادران کولبرگر مسئول آن هستند تا برنامه 900 میلیون دلاری تابستانی دانش آموزان را اجرا کنند، خیلی زود به رسوایی بزرگی برای دولت تبدیل شد، چون گزارش شد که ترودو و خانواده وزیر سابق اقتصاد روابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر کانادا از اتهام فساد تبرئه شد

نخست وزیر کانادا از اتهام فساد تبرئه شد