مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 16:252021-05-18اقتصادي

مشکلی برای تامین مواد ویژه بارورسازی ابرها نداریم


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: مشکلی برای تامین مواد ویژه بارورسازی ابرها نداشته و می توانیم در ظرف کمتر از چند هفته کل مواد مورد نیاز بارورسازی ابرها در سراسر کشور را با جدیدترین فناوری ها تامین کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، خشکسالی های مداوم و تغییر اقلیم در دو دهه اخیر باعث خشک شدن ده ها هزار چشمه و قنات و در نتیجه خالی شدن بیش از 34 هزار روستای کشور از سکنه شده است.

خشکسالی های پیوسته در استان مرزی و استراتژیک خراسان جنوبی که سومین استان پهناور کشور است به مدت 17 سال باعث گردید تا 47 درصد روستاهای این استان یعنی 1680 روستا به طور کامل از سکنه خالی شود.

کاهش چشمگیر تولیدات بخش کشاورزی و نرخ تولید ناخالصی ملی، افزایش نرخ بیکاری و گسترش فقر در جامعه، افزایش مهاجرت به شهرها و بروز بحران های اجتماعی، از بین رفتن خودکفایی در محصولات غذایی استراتژیک و وابستگی به واردات و بروز مشکلات امنیتی در مناطق مرزی که جمعیت ساکن در آنجا در حال تخلیه است از مسائل و مشکلاتی است که بر اثر خشکسالی های مداوم ایجاد می شود.

صرفه جویی در استفاده از منابع آبی موجود و فرهنگ سازی در این زمینه، مدیریت صحیح آب های سطحی و ذخیره سازی روان آب ها و بهره گیری از روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی از جمله راهکارهای مقابله با پدیده خش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی برای تامین مواد ویژه بارورسازی ابرها نداریم

مشکلی برای تامین مواد ویژه بارورسازی ابرها نداریم