مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 15:352021-05-18سياسي

تمدن ایرانی؛ از باستان تا اسلام


همایش بین المللی «ایران و تمدن سازی جهانی - سلسله گفت وگوهای جهانی ایران شناسی در سده پانزدهم»، با بررسی جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن های جهانی، - همایش بین المللی ایران و تمدن سازی جهانی - سلسله گفت وگوهای جهانی ایران شناسی در سده پانزدهم ، با بررسی جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن های جهانی، در آستانه روز ملی ایران شناسی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله سیدمحمد خامنه ای ـ رییس بنیاد ایران شناسی ـ در پیامی به این همایش تاکید کرد: شناخت ایران یک ضرورت برای ایرانیان بویژه جوانان و نویسندگان است.

روز ایران شناسی باید بهانه ای باشد برای آن که مقامات رسمی و دولتی به محاسبه بپردازند و اگر در این باب کوتاهی کرده اند آن را جبران کنند.

متن این پیام که توسط سیدعبدالمجید میردامادی ـ دبیر علمی همایش و مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی بنیاد ایران شناسی ـ خوانده شد به این شرح است: معرفی و شناخت ایران برای ایرانیان، خاصه و عامه مردم، دارای اهمیت بسیاری است.

زیرا علاوه بر آن که به شناخت بهتر هویت فردی و ملی کمک می کند و نیز دانش افراد را بالا می برد، به روحیه استقلال طلبی و حس دشمن ستیزی نیز کمک می کند و از این رو دارای بعد سیاسی هم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن ایرانی؛ از باستان تا اسلام

تمدن ایرانی؛ از باستان تا اسلام