مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 14:302021-05-18اقتصادي

طرح سازگاری با کم آبی در زنجان اجرا می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در راستای مدیریت صحیح منابع آب و مقابله با کم آبی در فصول خشک سال طرح سازگاری با کم آبی در استان زنجان اجرا می شود.

- ، اسماعیل افشاری گفت: طرح ملی سازگاری با کم آبی در چند برنامه مدون، شامل انسداد چاههای غیرمجاز، کشت های گلخانه ای با حقابه ی مشخص، جلوگیری از توسعه ی اراضی کشاورزی و عدم تخطی کشاورزان و بهره برداران از واگذاری اراضی آبخور اولیه به مالکین استانهای همجوار طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: کشاورزان باید الگوی کشت اعلامی جهاد کشاورزی را رعایت کرده و از کشت محصولات آب دوست خودداری کنند، در غیر این صورت شرکت آب منطقه ای زنجان هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تامین آب برای محصولات خارج از الگوی کشت ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: یکی از مشکلاتی که در سالهای اخیر در شهرستانهای استان به کمبود آب دامن زده است، ورود کشاورزان غیر بومی استان های همجوار به منطقه و اجاره ی اراضی حاصلخیز برای کاشت محصولات آب دوست همچون سیب زمینی است که متاسفانه با تطمیع کشاورزان منطقه این روند با شتاب افزایشی در حال رشد است.

افشاری از کشاورزان خواست که از اجاره ی اراضی به افراد غیر بومی خودداری کنند، زیرا کشاورزان غیر بومی با برداشت بی رویه از منابع آبی موجب تخلیه ی آب چاه و افت سطح آب در آبخوان شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سازگاری با کم آبی در زنجان اجرا می شود

طرح سازگاری با کم آبی در زنجان اجرا می شود