مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-18پزشكي

آیا می توان دو دز واکسن متفاوت را دریافت کرد؟


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اطلاعات کافی نداریم اگر واکسن ها در دزهای متفاوت تزریق شوند اثربخشی شان چه قدر است اما هنگامی که واکسن را از دو نوع مختلف می زنیم به نظر می رسد با عوارض بیشتری همراه باشد.

- رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که آیا می توان در دز اول یک نوع واکسن و در دز دوم نوع دیگری از واکسن کرونا را تزریق کرد؟، گفت: ما در این زمینه اطلاعات کافی نداریم که اگر واکسن ها به صورت میکس و در دز اول یک نوع و در دز دوم نوع دیگری تزریق شوند، اثربخشی آن ها چه قدر است و آگاهی ما از کفایت و عملکرد واکسن ها حاصل از مطالعه بر روی واکسن های یکپارچه ای هستند که روی آن ها کارآزمایی بالینی صورت گرفته است.

سید علیرضا ناجی ضمن اشاره به اینکه البته در حال حاضر طرح ها و ایده هایی در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون کارآزمایی های بالینی در کشور انگلیس در حال انجام است که در آن تزریق دز اول با واکسن فایزر و در دز دوم با واکسن آستروزنکا و یا بر عکس مورد بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می شود.

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: به طور کلی هنگامی که واکسن را از دو نوع مختلف می زنیم به نظر می رسد با عوارض بیشتری همراه باشد، اما در این خص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می توان دو دز واکسن متفاوت را دریافت کرد؟

آیا می توان دو دز واکسن متفاوت را دریافت کرد؟