مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:552021-05-18اقتصادي

برج و باروی بسطام مرمت می شود/ اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار


رییس میراث فرهنگی شاهرود از اجرای طرح مرمت برج و باروی قدیمی بسطام خبر داد و گفت: برای این طرح 150 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید رضا حسنی در نشست خبری ظهر سه شنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی موزه شاهرود با بیان اینکه شاهرود دارای چهار برج و باروی قدیمی است، تاکید کرد: بخشی از این برج و باروها متأسفانه از بین رفته و تنها بخش هایی از آن در خیابان شهید مدنی باقی مانده است که خوشبختانه این بنا در آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده و با اعتبار یک میلیارد ریال در حال مرمت با استفاده از مصالح خشت گل و کاه گل است.

وی با بیان اینکه راه آب شاهرود نیز به طول 500 متر مرمت شده است، افزود: این مجموعه، آب مورد نیاز کشاورزی را از سرچشمه به بید آباد منتقل و برای مصرف کشاورزی به دست مردم می رساند که بخشی از آن در ناحیه بلوار از بین رفته اما مابقی آن مرمت و اصلاح شده است.

تلاش برای ثبت جهانی بسطام رییس میراث فرهنگی شاهرود درباره شهر بسطام نیز، گفت: پایگاه میراث فرهنگی بسطام سال 96 کار خود را پیرامون مباحث مهمی نظیر ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و مقبره بایزید بسطامی و امامزاده محمد (ع) آغاز کرد و پلان مدیریت به عنوان یکی از ملزومات در مرمت این مجموعه اندیشیده شده تا بتوانیم این دو کار را مطابق با است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برج و باروی بسطام مرمت می شود/ اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار

برج و باروی بسطام مرمت می شود/ اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار