مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-18پزشكي

رژیم های لاغری در دوران شیردهی


شیر دهی تا حدی در روند کاهش وزن مادر تاثیر گذار است.

- جی پلاس ، نرگس جوزدانی متخصص رژیم و تغذیه، درخصوص رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری اظهار کرد: اکثر خانم ها بعد از بارداری تمایل بسیار زیادی برای رسیدن به وزن قبل از دوران بارداری شان دارند و به گرفتن رژیم های لاغری در دوران شیردهی اقدام می کنند.

این درحالی است که خود شیر دهی تا حدی در روند کاهش وزن مادر تاثیر گذار است، زیرا در طول روز مادران به هنگام شیردهی تا 700 کالری انرژی می سوزانند؛ بنابراین اگر مادری برنامه غذایی مناسبی داشته باشد خود شیردهی منجر به کاهش وزن خواهد شد.

او افزود: رژیم در دوران بارداری و حتی شیردهی مشکل خاصی را برای مادر به همراه نخواهد داشت، در برخی موارد ممکن است مادر در زمان بارداری کمبود وزن داشته باشد که باید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب این کمبود وزن را جبران کند تا مادر با وزن طبیعی و نرمال بتواند بارداری بدون دردسری را داشته باشد.

جوزدانی بیان کرد: برخی از خانم های باردار اضافه وزن بالایی دارند که برای پیشگیری از خطرات احتمالی که ممکن است به دلیل اضافه وزن برای جنین رخ دهد داشتن یک رژیم غذایی مناسب زیر نظر پزشک متخصص در این دوران توصیه می شود؛ بنابراین در دوران بارداری نیز باید وزن کنترل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم های لاغری در دوران شیردهی

رژیم های لاغری در دوران شیردهی