مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:352021-05-18اقتصادي

حذف یارانه کاغذ، بدترین لطمه به صنعت چاپ و نشر کشور خواهد بود


رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه حذف یارانه کاغذ، بدترین لطمه به صنعت چاپ و نشراست، گفت: هنگامی که صنعت چاپ گردش کاری داشته باشد، - نشر نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید خرمی بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کاغذ یکی از مشکلات عدیده ما در حوزه چاپ و نشر کشور است، گفت: کاغذ سال ها با قیمت مناسب در اختیار ناشران قرار می گرفت و هنگامی که صنعت چاپ گردش کاری داشته باشد، قطعاً نشر نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به اینکه متأسفانه در سال های اخیر در بحث دریافت کاغذ دچار مشکل هستیم، افزود: دولت با تصمیمات جدید قصد حذف یارانه کاغذ را دارد که به نظر من بدترین لطمه به حوزه چاپ و نشر کشور وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چند سالی است که برای پرداخت یارانه کاغذ، مسئولان بالا دستی بازی در می آورند و اختلاف قیمت کاغذ آزاد و یارانه ای بالا است، ادامه داد: کاغذ یارانه ای 160 هزار تومان و کاغذ آزاد 650 هزار تومان است و حدود 4 برابر اختلاف قیمت دارد.

خرمی با بیان اینکه در آخرین دوره یک هزار و 300 ناشر، برای دریافت کاغذ یارانه ای با ثبت نام از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام کرده بودند که تنها این مقدار به 230 ناشر به دلیل کمبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف یارانه کاغذ، بدترین لطمه به صنعت چاپ و نشر کشور خواهد بود

حذف یارانه کاغذ، بدترین لطمه به صنعت چاپ و نشر کشور خواهد بود