مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-18سياسي

واکاوی و آسیب شناسی پدیده فرزندکشی از منظر حقوق ایران منتشر شد


پژوهشگاه قوه قضاییه در جدیدترین آثار علمی – پژوهشی خود، واکاوی و آسیب شناسی حقوقی پدیده فرزندکشی در حقوق ایران و فقه اسلامی را منتشر کرد.

- پژوهشگاه قوه قضاییه در جدیدترین آثار علمی – پژوهشی خود، واکاوی و آسیب شناسی حقوقی پدیده فرزندکشی در حقوق ایران و فقه اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه اعلام کرد: متأسفانه پدیده فرزندکُشی از جمله پدیده هایی است که گهگاه در کشورمان خبرساز می شود و امروزه به دلیل گسترش روزافزون رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به سرعت خبر این گونه فجایع همه جا پخش شده و احساسات عمومی را جریحه دار می­کند.

از این رو هر از چندگاهی پس از انتشار این اخبار، بحث های زیادی از جمله جنبه های روان شناختی، جامعه شناختی و اجتماعی حول این موضوع شکل می گیرد.

با این حال، چالش برانگیزترین حیطه بحث، جنبه حقوقی و فقهی این پدیده است زیرا بر اساس نظر مشهور فقهای امامیه ـ که در قانون نیز منعکس شده است ـ در صورتی که پدر مرتکب قتل فرزند خود شود، قصاص نخواهد شد و تنها باید به تعزیر وی بسنده کرد.

از همین رو گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضاییه با برگزاری نشست های علمی با حضور قضات، وکلای دادگستری و اساتید برجسته دانشگاهی و حوزوی، به بررسی جنبه های فقهی و حقوقی این پدیده پرداخته ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی و آسیب شناسی پدیده فرزندکشی از منظر حقوق ایران منتشر شد

واکاوی و آسیب شناسی پدیده فرزندکشی از منظر حقوق ایران منتشر شد