مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-18اقتصادي

توضیحات قانع کننده وزیر صمت در صحن علنی مجلس درخصوص قیمت سیمان و فولاد


وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس با اشاره به اقدامات وزارت صمت در حوزه فولاد و سیمان و دستاوردهای آن، از تدوین طرح قیمت گذاری در کل زنجیره فولاد با مشارکت مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی خبر داد و ضمن اقناع نماینده سوال کننده، - گفت: بخشی ازعوامل تعیین کننده گرانی در بخش های دیگرند که از حوزه مسئولیت وزارت صمت خارج هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی صبح امروز (28 اردیبهشت ماه) با حضور در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوالات جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، درخصوص قیمت ها در بازار سیمان گفت: تولید سیمان در کشور با رشد 13 درصدی به 68 میلیون تُن رسیده است که یکی از افتخارات نظام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر تاثیر نرخ ارز و رشد نقدینگی در کشور بر قیمت ها اظهار کرد: مطالعات نشان داده است به ازای هر 10 درصد رشد نقدینگی، پنج درصد به تورم اضافه شده و هر 10 درصد افزایش نرخ ارز به میزان هشت درصد شاخص قیمت کالاهای وارداتی را افزایش خواهد داد، در کنار آن، افزایش هزینه های تولید وجود دارد.

افزایش هزینه های تولید سیمان اثرگذار در قیمت تمام شده محصول وی 2.

5 برابر شدن قیمت گاز و چهار تا پنج برابر شدن قیمت برق برای صنایع انرژی بر در کنار رشد 66 درصدی هزینه های حمل و نقل، افزایش 165 درصدی قیمت آجر نسور مورد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات قانع کننده وزیر صمت در صحن علنی مجلس درخصوص قیمت سیمان و فولاد

توضیحات قانع کننده وزیر صمت در صحن علنی مجلس درخصوص قیمت سیمان و فولاد