مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-18سياسي

تلاش ویژه ای برای فرهنگ سازی رشد جمعیت صورت گیرد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید در عرصه فرهنگ سازی رشد جمعیت و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بسیار تلاش عمیق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاست که بارها بر آن تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت در تمامی ادوار تاریخ به عنوان یک مقوله راهبردی مطرح بوده است، اظهار کرد: هر جامعه ای که دارای جمعیتی پرشمارتر، کاراتر و دارای محصولات بروز و فوق روزتر بوده، قدرت اقتدار بیشتری نسبت به دیگر جوامع داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: جامعه ای که دارای جمعیت کمتر، ناکارآمد و بدون محصولات بروز و فوق روز بوده، تحت سلطه قرار خواهد گرفت بنابراین مقوله مدیریت جمعیت و رشد متناسب آن نقش مهمی در استقلال کشور در تمدن آفرینی و در مسائل مهم خانوادگی و عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی حوزه های علم و فناوری خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در متون فاخر دین در تمام ادیان الهی به ویژه اسلام نیز بر داشتن جمعیت مناسب و جوان تاکید بسیار شده است.

وی افزود: بحث جمعیت را می توان از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد که همه این منظرها یک نقطه مشترک دارند و آن این است که جمعیت بستر تمدن آفرینی و بستر جامع رشد و پیشرفت است یعنی تمامی عرصه های پیشرفت، توسعه و تمدن آفرینی در جغرافیای جمعیت صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ویژه ای برای فرهنگ سازی رشد جمعیت صورت گیرد

تلاش ویژه ای برای فرهنگ سازی رشد جمعیت صورت گیرد