مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-18پزشكي

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت


محققان برای کمک به مبارزه با بحران زباله های پلاستیکی موفق به ابداع روشی شدند که پلاستیک های زائد را در کمتر از یک ساعت به مواد تشکیل دهنده سوخت جت تبدیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن، فرایند کاتالیزوری را برای تبدیل کارآمد پلی اتیلن به سوخت جت و روان کننده ها با ارزش بالا ابداع کردند.

پلی اتیلن پرکاربردترین پلاستیک در جهان است و برای تولید کیسه های خرید، پوشش های پلاستیکی شفاف مواد غذایی و بطری های شامپو استفاده می شود.

این پلیمر در حدود یک سوم کل پلاستیک های تولید شده یافت می شود و ارزش جهانی آن سالانه حدود 200 میلیارد دلار (142 میلیارد پوند) است.

محققان متوجه شده اند که پلیمرهای زائد را می توان به جای دور انداختن در محل دفن زباله ها و یا رها کردن در محیط طبیعی اطراف مانند آبراه ها به مواد خام با ارزش تبدیل کرد.

در رویه ابداعی این محققان که جزییات آن در مجله Chem Catalysis منتشر شده است از یک روتنیم بر روی کاتالیزور کربن و یک حلال معمول استفاده می شود.

پیش از این سایر محققان موفق شدند که پلاستیک های یکبار مصرف را به سوخت جت، گازوییل و روان کننده تبدیل کنند اما محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن توانستند در عرض یک ساعت حدود 90 درصد پلاستیک را در دمای 428 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) - کمتر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت