مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-05-18سياسي

مجازات مادر بابک خرمدین از مجازات پدر سنگین تر نیست


بحث ها در جامعه و فضای مجازی درباره یک جنایت ومجازات آن ادامه دارد؛ قتل بابک خرمدین کارگردان سینما به دست پدر و همدستی مادر.

- بحث ها در جامعه و فضای مجازی درباره یک جنایت ومجازات آن ادامه دارد؛ قتل بابک خرمدین کارگردان سینما به دست پدر و همدستی مادر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از انتشار خبر قتل بابک خرمدین و اعترافات تکان دهنده پدر او حالا این بحث مطرح است که قانون چه مجازاتی برای پدر به عنوان فاعل اصلی جرم و مادر به عنوان معاون او -به فرض تحقق جرم اصلی و معاونت توسط این دو نفر- در نظر گرفته است.

برخی رسانه ها به نقل از فخرالدین جعفرزاده سرپرست سابق دادسرای جنایی تهران که البته اکنون وکیل دادگستری است، مجازات مادر را بیش از پانزده سال حبس یعنی بیشتر از مجازات پدر عنوان کرده اند در حالی که این مطلب اشتباه به نظر می رسد.

قانون در این باره چه می گوید؟ چنان که می دانیم پدر قصاص نمی شود چرا که ماده 301 قانون مجازات اسلامی گفته قصاص (مجازات اصلی قتل عمدی) در صورتی اثبات می شود که که مرتکب پدر یا از اجداد پدری مجنی علیه (کسی که جنایت بر او واقع شده) نباشد.

به موجب ماده 612 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی نیز هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات مادر بابک خرمدین از مجازات پدر سنگین تر نیست

مجازات مادر بابک خرمدین از مجازات پدر سنگین تر نیست