مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-18اقتصادي

خشکسالی جنگل های زاگرس را تهدید می کند


رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: خشکسالی امسال، جنگل های زاگرس را دوباره در معرض خشکیدگی قرار می دهد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: خشکسالی امسال، جنگل های زاگرس را دوباره در معرض خشکیدگی قرار می دهد.

عبدالعلی جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خشکسالی در حوزه های مختلف روی جنگل های زاگرس تاثیر سوء گذاشته، گفت: خشکسالی باعث ضعف فیزیولوژیکی درختان جنگلی شده و زمینه طغیان آفت سوسک چوبخوار را در جنگل ها بوجود آورده که در چنین شرایطی جنگل ها وارد فاز خسارت زایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه وقتی آفت سوسک چوبخوار در جنگل های زاگرس حالت طغیانی به خود بگیرد کم کم درختان بلوط علائم خشکیدگی بلوط را از خود نشان خواهند داد، تاکید کرد: در صورت تداوم خشکسالی در سال آینده قطعا جنگل های بلوط گرفتار خشکیدگی خواهند شد.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون جنگل های زاگرس در حال استفاده از اندوخته های سالهای قبل بوده و تحت تاثیر خشکسالی و کمبود بارش ها وارد فاز خسارت زایی نشده اند، اما اگر در پاییز و زمستان و بهار آینده بازهم خشکسالی را داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی جنگل های زاگرس را تهدید می کند

خشکسالی جنگل های زاگرس را تهدید می کند