مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-18سياسي

پاسخی به تردیدافکنی در کاندیداتوری آیت الله رییسی


یک دانش آموخته دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران نکاتی را در پاسخ به تردید افکنی در کاندیداتوری آیت الله رییسی با توجه به نقش قوه قضاییه در انتخابات داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی یخبرگزاری فارس، مهدی نورایی دانش آموخته دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران در یک یادداشت پاسخی به تردید افکنی در کاندیداتوری آیت الله رییسی با توجه به نقش قوه قضاییه در انتخابات دادند.

  متن این یادداشت به شرح ذیل است:    به منظور صیانت هر چه تمام تر از سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و قوانین عادی تمامی مساعی خود را جهت تعبیه سازوکار نظارتی مستقل و کارا بکار گرفته اند.

در همین رابطه ضمن واگذاری امر نظارت بر انتخابات به مرجعی فرا قوه ای در قانون اساسی، شیوه نظارتی چند سطحی و متقابل نیز در قوانین عادی پیش بینی شده است.

تا بدین واسطه هرگونه احتمال نفوذ و تاثیرپذیری در فرایند های انتخاباتی به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این میان نقش قوه قضاییه و مقامات آن در مواردی ارائه گزارش به هیات های اجرایی و نظارت و هماهنگی با آن ها و در مواردی نیز که موضوع ناظر به ارتکاب جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی برخی داوطلبان، حامیان آن ها یا ستاد های انتخاباتی باشد، ارجاع موارد جهت رسیدگی به آن ها در مراجع قضایی و شعب ویژه ای است که بدین منظور تعبیه شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخی به تردیدافکنی در کاندیداتوری آیت الله رییسی

پاسخی به تردیدافکنی در کاندیداتوری آیت الله رییسی