مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-18اقتصادي

هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش زاد و ولد در کشور


در اجرای ملی هم هر دانشگاه حداقل در جهت عملیاتی شدن 5 راهبرد اقدام به تدوین برنامه عملیاتی کرده است.

البته ما 2 راهبرد به عنوان راهبردهایی که پایه و اساسی هستند تعیین کردیم که این 2 راهبرد در برنامه کلیه دانشگاه ها قرار گرفته است.

راهبرد رصد دقیق آمایش جمعیت و نرخ باروری در سطوح دانشگاهی/ استانی و کشوری برای بررسی آماری وضعیت جمعیت در سطح استان و شهرستان که بسیار مهم است؛ زیرا تمام استانهای کشور و حتی تمام شهرستان های هر استان یک رویه جمعیتی ندارند به عنوان مثال استان گیلان کم ترین زاد و ولد کشور و بالاترین میانگین سنی را دارد و در نقطه مقابل در استان خراسان جنوبی با جمعیت جوان و زاد و ولد بیشتر و تعداد کمتر سالمند قرار دارد(که البته در این استان مثل کلیه استان های کشور با روند کاهشی زاد و ولدها مواجه هستیم).

برکاتی اظهار کرد: تاکید ما این بوده است که آمایش و تحلیل جمعیتی مبتنی بر شهرستان ها باشد و تنها به کلیت استان و یا مرکز استان کفایت نشود.

راهبرد دوم و مهم دیگر توانمندسازی ذی نفعان کلیدی و جمعیت هدف در راستای صیانت از جمعیت است؛ اساتید دانشگاهی و گروه نخبه، ارائه دهندگان خدمات و گروه های مرجع باید از وضعیت و چالش های جمعیتی کشور و منطقه خودشان مطلع بوده و مورد حمایت طلبی برای آگاهی بخشی به آحاد جامعه قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش زاد و ولد در کشور

هشدار وزارت بهداشت درباره کاهش زاد و ولد در کشور