مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-18سياسي

بررسی ابعاد حقوقی قتل بابک خرمدین/ فرزندکشی بدون مجازات نیست


قتل فرزند بدون مجازات نیست و مطابق ماده 612 قانون مجازات اسلامی هر کس مرتکب قتل عمد شود و به هر علت قصاص نشود، مانند همین مورد فرزندکشی؛ - گروه حقوقی خبرگزاری فارس- پس از قتل بابک خرمدین کارگردان سینما توسط پدرش، دوباره بحث فرزندکشی و ابعاد حقوقی و اجتماعی آن در رسانه ها و فضای مجازی داغ شده است.

در این میان بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با این تصور که قتل فرزند توسط پدر، بدون مجازات است به نقد این موضوع پرداختند.

بنابر اطلاعات منتشر شده در خصوص این حادثه پدر مقتول به قتل فرزندش اعتراف کرده و اظهار داشته است که پسرش را با قرص های خواب آوری که در غذا ریخته بود در ابتدا مسموم و بیهوش کرده و بعد پس از چند ضربه چاقو جسد را به حمام منتقل و مثله و تکه تکه می کند.

همچنین وی انگیزه قتل را اذیت کردن ها و رفتار نامناسب مقتول با پدر و مادرش اعلام کرده است.

حسین جواهری، کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره حکم قاتل در پرونده قتل فرزند، اظهار کرد: مجازات قتل نفس بر اساس ماده 290 قانون مجازات اسلامی قصاص نفس است اما ماده 301 قانون مجازات اسلامی تصریح می کند: قصاص در صورتی ثابت می شود که مرتکب، پدر یا از اجداد پدری مجنیٌ علیه نباشد یعنی پدر بعد از قتل فرزند قصاص نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ابعاد حقوقی قتل بابک خرمدین/ فرزندکشی بدون مجازات نیست

بررسی ابعاد حقوقی قتل بابک خرمدین/ فرزندکشی بدون مجازات نیست